onsdag 4. juni 2014

O L A P U L T !


Jeg er en ganske ivrig "finn-surfer" og er stadig innom for å sjekke om det er noe spennende som blir lagt ut. Vi mangler fremdeles litt møbler i huset og nå i det siste er det ting til biblioteket som har hatt størst fokus. Egentlig har jeg sett etter et skatoll eller en kommode i teak, men de som har vært aktuelle har enten vært alt for dyre eller så har de vært på andre siden av landet. 





Så kom jeg over en Olapult her om dagen. En sånn har også stått på ønskelista, men siden de ikke er så lett å få tak i så har jeg ikke hatt så store forhåpninger om å finne en. Så dukket det altså en opp og jeg heiv meg på telefonen lørdag morgen. Den var selvfølgelig allerede lovet bort, men hvis den ikke ble hentet skulle de ringe meg. Hele dagen og halve kvelden gikk, jeg regna med at pulten hadde fått et nytt hjem. Så ringer telefonen klokken halv ti og gjett hvem som hadde ny Olapult søndag formiddag!

Den er litt slitt på bordplata så her må det pusses og lakkes. Skuffene og plata bak må også males, men har ikke helt bestemt meg for farger. Akkurat nå heller det mot lys plate og mørke skuffer.

Noen som har gode forslag til farger?


6 kommentarer:

  1. Åhhh lucky you, jeg har drømt om den så lenge jeg kan huske:) Så utrolig flaks da du, Nyyyt. ;) Ville ha beholdt treverket og litt usikker på fargevalg ellers! Mener å huske at fargebsrn og møbelpøbel noen veldig fine:) Lykke til med valg;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg må si jeg følte meg veldig heldig da de ringte og sa jeg kunne få kjøpe den :)
      Enig med deg, treverket skal beholdes, det må bare friskes opp litt. Takk for tips, skal kikke innom Fargebarn og Møbelpøbel!

      Slett
  2. Elsk!
    Olapult er de fineste!
    Vi var også heldig å få tak i en på Finn.
    Det er veldig kult med kontraster da, hvis du skal pusse den.
    Hørtes ut som du hadde en god plan :)

    SvarSlett
  3. De er så fine:)
    Så der var du heldig ♥

    SvarSlett
  4. Gratulere med nytt Finn-skatt!! Jeg er ofte der inne og titter selv, men jeg begynner å få et hjem som er alt for fullt.... dessverre. Må vel selge unna litt først.
    Synes pulten var knakendes kul akkurat sånn den er nå, men hvis jeg skulle malt den så kanskje jeg hadde malt det blå i en frisk mint farge. Pleier jo å gå veldig godt til varmt treverk.
    Klem Madelén

    SvarSlett
  5. så fin. jeg har også en - i teak og svart. tror jeg skal beholde den i originalversjon
    har du funnet ut hva du skal gjøre med din?

    klem, Åpent^hus

    SvarSlett