fredag 10. august 2012

IKEA, trender og sånn!


Bildene i innlegget er hentet fra pressemappen vi fikk med oss fra IKEA

På onsdag var jeg på IKEA Forus, det var lansering av den nye katalogen. 
Vi fikk en innføring i årets trender, det ble servert deilig lunsj og til slutt var det workshop med tekstiler.

Hovedtema hos IKEA er i år tekstiler, og det er i hovedsak to retninger de legger vekt på; Swedish rustic som baseres på det nordiske, rustikke og naturlige. Holdbare ting i materialer som for eksempel tre, keramikk, ull og bomull.

Den andre retningen er Skandinavia møter Afrika og Asia. Her mikser man etniske elementer med den skandinaviske stilen, håndverkstradisjoner og grafiske mønster.

Det er masse fint i den nye katalogen, jeg får jo lyst til å fikse og forandre her hjemme med en gang. Jeg blir betatt av alle de fine stoffene og synes det er kult at man blander mange forskjellige stiler.

Huset vårt er på god vei til å bli hvitt, men jeg må spe på med farger. Ingenting er vel bedre enn å bruke tekstiler til dette!

Dagen på IKEA var helt super og jeg er veldig glad for at jeg fikk komme. 
Det var mange Rogablogger på plass, alltid like kjekt å treffe kjentfolk!



Til slutt må jeg si takk for alle fine kommentarer 
etter det forrige innlegget mitt, kjekt at dere likte skapet :)

Fin fredagskveld til deg!


3 kommentarer:

  1. Hei hei!
    Høres ut som om ikea lanseringen var super, skulle gjerne vært der jeg og :)
    Får heller kose meg med katalogen :)
    Så fint skapet ditt under her ble, knall stilig i sort :)
    Fin fredagskveld til deg .)
    Klem fra Ella

    SvarSlett
  2. Heldige deg som fikk være med :)

    må bare beklage at jeg er litt dårlig på kommentering om dagen, men jeg har hatt litt og drive med, samt at når sola endelig titter fram er det kjekt å være ute.

    Fabelaktig ukesstart til deg! Jeg begynner uka med jobbfri til og med tirsdag, så her skal det nyyytes :)
    - Maia

    SvarSlett
  3. digger de etniske tekstilene Ikea kommer med! Skulle gjerne bodd i indiapindia-hus, men der tror jeg grensen går for bergenseren hehe.
    SUPERFINT vitrineskapet ble, handywoman:)
    håper du har hatt en fin helg!
    klem Cathrine

    SvarSlett