torsdag 26. januar 2012

Prosjekter i 2012!


Nå er jeg skikkelig klar for 2012, ferien har gitt meg energi! Jeg kjenner at det bobler over av lyst til å fikse, male og ordne. De store prosjektene for 2012 ligger i lista over her.

Kjøkken: Selve rommet er ikke så veldig stort og det er skaper på tre vegger. En del av skapene er fylt opp av ting og tang som ikke brukes - altså for mye skapplass. Planen er derfor å rive ned overskapene og flisene på den ene veggen- Opp med hyller slik at det blir luftigere.

Stue/Kjøkken/Gang: Huset her er i 3 etasjer og jeg har kun funnet et naturlig sted å avslutte en farge - på den første veggen opp trappen i 1.etasje. Det vil si at i 2.etasje og 3.etasje er det malt i samme farge. Jeg har lyst til å friske opp litt, noe som innebærer å male alt. Mye jobb, men det er verdt det.

Trapp: Trappen som går fra 1. til 3. etasje er i furu, en sånn standard, gul og fæl furutrapp. Jeg gremmes, synes den er grusom. Den skal pusses opp i 2012. Stort prosjekt som jeg absolutt ikke gleder meg til. Jeg er litt usikker på hva jeg skal gjøre, beise/lakke eller male. Noen som har tips? I min drømmeverden blir trinnene beiset i en lys/hvit beis slik at man ser strukturen av tre gjennom beisen - uten lakk, og gelender er hvitmalt. Men det er vel ikke særlig praktisk med trappetrinn som ikke er lakkert. Jeg får surfe litt rundt å se om jeg finner litt inspirasjon.

Ute: Dette er det jeg gleder meg mest til. Nå er jeg så klar for vår at jeg nesten ikke klarer å vente. Planen er å sette opp en vegg og en dør slik at veden blir skjult. Jeg skal snekre en hjørnebenk og nytt terrassebord. Har ikke helt bestemt meg for om det skal være en lav sittegruppe eller om det skal være en typisk spiseplass - må diskutere litt med min bedre halvdel.
Jeg har sett blomsterkasser på hjul rundt omkring og har veldig lyst på noen her, både praktiske og fine :)

Dette er mine planer for 2012 - det er ikke sikkert de blir gjennomført alle sammen, men disse tingene står iallefall høyt på prioriteringslisten. 

Jeg gleder meg!

Har du lagt noen planer for året?

5 kommentarer:

  1. Høres deilig ut å ha en plan:-) lykke til med prosjektene utover i 2012.
    Klem

    SvarSlett
  2. Greit å sette planen ned på papiret og krysse av etterhvert som ting er ordnet. Det liker jeg! Masse lykke til med prosjektene. Jeg har noen selv som jeg gleder meg til å ta fatt på!

    Klem og god helg!

    SvarSlett
  3. Planene klare ser jeg! Neste steg er å fullføre de :) Lyst til å rive ned overskap på kjøkkenet selv. Hyller istedenfor. Mer åpent blir det nok da ja. Er som du sier - jo mer skapplass jo mer brask og tull putter du i skapene. Realiteten her ihvertfall!

    Har malt trappen i huset her vi. Den var brun og mørk. Malte den hvit. Brukte emaljelakk. Like fin fortsatt :)

    Klem Lene

    SvarSlett
  4. Godt med en plan! :) Her skal det bygges på, et av de større prosjektene med huset.. Blir både gøy og krevende! :)

    SvarSlett
  5. Herlige Mexico bilder..Lengter tilbake..
    Ha en fin lørdagskveld..
    Klem:)

    SvarSlett